טיפים לתכנון


  • אדריכלות טובה יודעת ליצור אוירה עגולה והרמונית גם כשכל קוויה ישרים כמרובע , במקצבים קבועים כמו מוזיקה מנגנת .
  • אדריכלות היא תכנון נכון של פתחי האור , מה אראה כשאשב במטבח או האם תסנוור אותי השמש כשאשב מול מסך בפינת העבודה .
  • תכנון של אזורי אחסון נסתרים עוזרים לשמור על הסדר בבית בזמן שאנחנו נהנים מכל הטכנולוגיה ומחפצים בהישג יד .

האדריכלות מכתיבה את החיים עצמם והיא צריכה לתת מענה לכל אלו ועוד . ומעל הכל האדריכלות היא האומנות המורגשת ביותר במרחב ועליה לשמור על אסתטיקה על זמנית.

תכנון דינמי (משתנה) היודע להתאים את עצמו לשינויים בדיירים או שינוי בצרכיהם . כך שבשלב תכנון הבית נשער היכן יכולים להיות שינויים בדירה בעתיד , לדוגמא אם נרצה להוסיף שטח בעתיד ליחידת דיור עצמאית , כך שחשוב שאובייקטים קבועים כמו מדרגות ,בהם יהיה קשה  לערוך בהם שינויים בעתיד ימוקמו במקום עם גישה וכמובן נתחשב בכך בתשתיות .

בית המאפשר להתאים עצמו לצרכים שונים ע"י שיפוץ קל , יוכיח עצמו בשלב המכירה ויהיה נכס מבוקש יותר , פשוט בגלל שהוא מתאים לצרכים של יותר אנשים .  

דע את (כל) זכויות הבניה שלך ! לכל מגרש יש מספר תכניות עיר (תב"ע) אשר מגדירות מה ניתן לבקש לבנות בו ,והפרוט יופיע גם בתיק המידע .

קיימות בחוק התכנון והבנייה ובתקנות שנקבעו או בהקלות מתב"ע , זכויות נוספות אשר יכולות לשפר את התכנון בהרבה ובכך להשביח את הנכס ואת החיים בו. את המידע הזה לא תקבלו מהעירייה ולא כל האדריכלים בקיאים בו .

אני מגלה חלק מהשיטות בבלוג שלי , מומלץ לקריאה

לרבע את החלום – לתת ביטוי לחלומות בתוכנית : הרבה פעמים מגיעים אלי לקוחות עם מה שהם מגדירים כ"החלום" שלה או שלהם , תפקידי הוא לשמוע וכמו פסיכולוג לקלף את השכבות כדי להבין מה באמת הם רוצים להשיג ממשהו לא ברור שהציגו בהתחלה , איזה צורך הוא מגיע לשמש ואיך אנחנו משלבים אותו בחלל בלי ש"יגנוב" לנו הרבה שטח , כי בסופו של יום הבית בא לשרת אותנו ולתת ביטוי לצרכים שלנו בשטח מוגבל , במצבים מסוימים בתכנון נכון , חלל אחד יכול לשרת מספר פונקציות משתנות יחד ומניסיוני החלומות הטובים של הלקוח יוצרים את היחודיות של הבית וכשמרבעים את החלומות ומתאימים אותם למציאות ולתקציב התוצאה מפתיעה לטובה .