בעלי המקצוע המלווים היתר


היתר בניה היינו אישור מהוועדה המקומית לבנות או לשנות חלק ממבנה .

בהליך הוצאת ההיתר נעזר במספר בעלי מקצוע בעלי רישיון בתחומם.

אדריכל , עורך בשה להיתר, מהנדס בניין  , מודד שטח, יועץ כיבוי אש.

יועצים נוספים : מהנדס אינסטלציה  , אגרונום , יועץ נגישות ועוד יועצים שלא בהכרח מחוייבים בהיתר .

בעל מקצוע נוסף שאיננו מחייב להיתר אך מומלץ לנשמה ….  מעצב פנים

עורך הבקשה הוא שמגיש את התכנית לרשות הקובעת ומתאם בין היועצים לרשות עד קבלת היתר לבנייה .

לרוב יהיה האדריכל שלכם, אך לא מחייב,  עורך הבקשה להיתר יכול להיות המהנדס או כל אדם בעל תעודה מקצועית רלוונטית שמונה על ידי היזם להיות עורך הבקשה. ברוב המקרים האדריכל משמש בתפקיד העורך  . תפקיד העורך היא לפנות לרשות המאשרת (בדר"כ העירייה) ולהתחיל הליך מקוון לאישור התכנית להיתר בניה של ממש , בזמן הזה העורך יפנה לכל היועצים הרלוונטיים לבקשה שלו, מהנדס בניין , מחלקת תשתיות , כיבוי אש (ראה "תהליך להיתר") .

ולבסוף יגיש עורך הבקשה את כל החומר אל לרשות המאשרת (בדר"כ העירייה) באופן מקוון עד קבלת ההיתר המיוחל , תהליך זה נמשך בממוצע בין 6-15 חודשים .

מהנדס הבניין יהיה מי שמכנן את חוזק המבנה (קונסטרוקציה) .

המודד מכין "מפת מדידה" או תכנית מדידה בתוכנה מסוג CAD , הוא ממפה את השטח , ומעמד המפה תקף למעמד משפטי המכריע את המצב בשטח .

המודד מגיע לשטח ומודד את החלקה/ מגרש שהוזמן , המבנים הקיימים יופיעו בגבולם החיצוני כלומר בסימון קירות החוץ בלבד (אלא אם הוזמנה גם מדידה פנימית)

במפת המדידה חייבים להופיע : שם המודד , תאריך מדידה , גבולות החלקה ו/או המגרש , קווי הבניין , ברכות ביוב , גובה הרצפה פנים המבנה , סימון כל הגבהים בשטח ועוד.

לפני כמעט כל הוצאת היתר בנייה יש להוציא  "מפת מדידה"

אלא אם קיבלת פטור ממפת מדידה

פטור ממפת מדידה מתקבל בדרך כלל במקרים של תוספות בניה קטנות כאשר המבנה בהיתר וניתן להראות בקלות יחסית היכן התוספת ומה גודלה ( דוגמא קלאסית לכך היא סגירת מרפסת או בנייה על גג קיים).

תוקף המפה הוא לשנה , עליך לשלם עבור חידוש המפה , גם אם לא חל שינוי בקרקע מיום ביצוע המדידה , מאחר והמודד מחויב להגיע לשטח ולוודא שאין שינויים בשטח הצריכים להשתנות בתכנית שביצע בעבר ורק אז הוא רשאי לחתום על חידוש תוכנית / מפת מדידה .

יוצאים לשיפוץ ? קחו מודד למדידה פנים הבית !   גם בשיפוץ כדאי לקחת מודד ! 

עבודתו של המעצב מתחלקת למספר שלבים , הראשון כמובן יהיה לראות את המקום ולהבין את הצרכים שלכם , סיכמנו למענכם את תהליך העבודה  :

  1. הגדרת התנועה והשהייה בכל חלל :

איזה רהיט נציב ואיפה ?  איך נתפקד בחלל, ניצור פינות ישיבה רכות ומטבח מעוצב שיהיה קשה לצאת ממנו  ולא פחות חשוב היכן האחסון .

  1. שלב הצבעים :

נמצא צבעים וטקסטורות המשתלבים יחד ומנעימים לכם את החלל 

  1. הכנת תכנית עבודה אדריכלית :

הכנת תכנית עבודה ע"י מעצב ובקשת הצעת מחיר מקבלן .

  1. Shopping :

כעת נצא למסע קניות …    

  1. חישוב כל העלויות וסיכום מול הקבלן .
  2. יוצאים לדרך …